JAK NA TO: MILNÍKOVÁ DEKA A KOSTKY

Asi mě nechali samotnou doma moc dlouho... Rozjela jsem se a vyrobila si všechno, co první děti neměly, ale pro třetí miminko jsem to tajně chtěla... Protože jsme se přestěhovali z domečku do bytu, mohla jsem pořídit také proutěný košík na kolečkách, ve kterém budeme drobka převážet, aby mohl být všude s námi.




Nejdůležitější bylo hnízdečko, které přišlo na řadu jako první - POSTUP I S NÁKRESEM A ROZMĚRY NAJDETE NA BLOGU TADY. Plánuju ho používat všude, kde to půjde a dokonce se mi vejde i do košíku, hurááá!


Když jsem otěhotněla plánovala jsem si, jak se nechám každý týden vyfotit s milníkovými kartičkymi (rozuměj číslem, které hned řekne, ve kterém jsem týdnu) a budeme pozorovat, jak bříško roste... No... Ve výsledku mám za celé těhotenství asi 4 fotky s břichem, ale čísílko není na žádné... Většinou jsem za foťákem a o vlastní "vyblejsknutí" musím prosit... Třeba tady (ale že jsem na konci 8. měsíce tam teda vidět není...):


Tak jsem si vyrobila pomůcku, o kterou teď plánuju fotky obohatit. Hlavně ty s miminkem. A třeba ještě stihnu i nějakou těhu... Bukové kostky jsem měla doma už dlouho, jsou krásné a veliké. Polepila jsem si je čísly od 0 do 9 a budu je používat kdykoliv, když budu chtít mít na fotce jakékoliv číslo. Třeba když se nebudu moct dopočítat dětí! (Ččísla jsem vyřezávala na plotru Silhouette Portrait ze samolepicí vinylové fólie.)


A milníkovou deku jsem ani nedoufala, že bych stihla udělat. Měla jsem v plánu koupit si ji u mmmoje.cz ještě s krásnou kresbou... Ale nakonec jsem si řekla, čas máš, chuť taky, tak do toho!

K čemu to je??? 

Děťátko může deku používat normálně na hraní. Svůj účel ale splní, když chcete miminko nebo později děťátko vyfotit v určitém období - když mu je přesně jeden, dva, tři... měsíce, nebo jeden, dva, tři roky... Dítě položíte na deku a důležité číslo označíte třeba dudlíkem, oblíbenou hračkou, knížkou... A na potom třeba vytvoříte koláž ze všech fotek a vidíte ten zázrak, jak se z miminka stalo samostatné dítko, na jednom obrázku... No takhle nějak si to plánuju, uvidíme kolik času na takové hrátky budeme mít!

Čísla jsem opět vyřezala na plotru z vinylové fólie, tentokrát jsem ale použila vnější plochy, takže samotná čísla ještě zbyla dětem jako nálepky.


Čísla jsem na dece rozměřila a rozmístila, jak se mi líbilo a potom barvou na textil vybarvila. (Stejným způsobem jsme přenášeli také dětskou kresbu na tričko, výsledek najdete ZDE.) Nechala jsem barvu zaschnout, odstranila fólii, zažehlila podle návodu a půl práce bylo hotovo!


Pak už jsem jen ušila deku, aby miminko neleželo na samotném plátnu. Do spodu jsem použila zbytek pevné závěsoviny a dovnitř jsem všila zbytek deky, která už byla rozstříhaná z jiného tvoření. Ta deka byla světle oranžová a bohužel ve výsledku trochu prosvítá, takže podložka není čistě bílá... No, chybami se člověk učí, takže poučení pro příště!


 Ale i tak je fajn, mám z ní radost a prcek ji určitě využije - když ne na focení, tak aspoň na hraní a učení se čísel!

Míša